Sök:

För att beställa ska du vara minst 18 år samt myndig.

Produkter
Vi reserverar oss för felaktiga bilder (detaljer på produkten kan skilja sig från bilden), och skrivfel.

Priser
Alla våra priser anges som förvalt i svenska kronor inkl. moms. Det går även att välja att se priser på sidan utan moms, det hittar du till höger, under sökrutan.
Om något pris är fel kommer kunden att meddelas detta men vi kan inte krävas att leverera till felsatt pris.

Betalning
Du kan välja att betala dina varor på följande sätt:

Klarna - Endast för privatpersoner. Här kan du välja 14 dagars faktura, kortbetalning, betalning via internetbank eller delbetala i din egen takt. Observera Klarnas villkor för dessa alternativ.

Företagsfaktura - Endast för företag. Observera att betalningsvillkoren på fakturorna är 10 eller 30 dagars beroende på vad du har valt i kassan.  Det tillkommer en avgift 19:- på 30-dagars faktura. Välj inte faktura om företaget har obetalda skulder hos kronofogden eller andra betalningsförelägganden. Vi vill också ha organisationsnummer när detta betalningssätt väljs för att försvåra bedrägerier. Företaget skall ha en tydlig koppling till den adress som anges vid beställning. Vid tveksamheter kan vi vägra faktura och hänvisa till annan betalning. Det är upp till oss att godkänna varje enskilt fall.

Vi skickar inte mot företagsfaktura ifall beställaren har ouppklarade fall hos kronofogden. Vid bedrägerier eller försök till bedrägerier görs polisanmälan. Kan vara värt att veta också att vi loggar alla IP-nummer. Om fakturan inte betalas i tid skickas först en betalningspåminnelse med pålagd påminnelseavgift (60:-) därefter går ärendet över till inkasso.

DIBS Kortbetalning - med Visa & MasterCard.

Leveranstid
Vi anger på de olika leveransalternativen i kassan de olika leveranstider vi har. Tiderna är ungefärliga, förseningar kan givetvis förekomma.

Leveranssätt
Vi har DHL och PostNord som leveranspartners.

Skadat gods
Om varan skadas under transporten ska anmälan omedelbart göras där du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem, meddela oss via e-post inom 5 dagar helst omgående.
Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

Outlöst paket
Om du inte hämtar ut din vara från oss och paketet sänds i retur förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga fraktkostnader.  Tänk på att returfrakt går utan avtal och kostar minimum 213:- enl. DHL prislista, dessutom tillkommer den faktiska fraktkostnaden till utlämningsstället vilket kan vara betydligt högre än det du ser i orderbekräftelsen.

Reklamationer
Vi kontrollerar noga alla våra varor innan vi skickar dem till kund. Om varan skulle vara skadad eller om du fått fel produkt eller fel antal ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-post. Vi skickar dig då ett adresskort som du klistrar på paketet och du kan enkelt, och naturligtvis utan kostnad, returnera varan till oss. Du får även ett RMA-nummer som returen måste märkas med. Därefter skickar vi dig en ny vara. 

Skicka aldrig varor i retur utan först kontaktat oss. Varor som anländer och saknar giltigt RMA-nummer behandlas EJ.
Om ni skickar in en produkt för åtgärd och denna inte uppvisar de fel ni uppgivit, debiteras ni en felsökningsavgift på 300:- samt returfrakt.

Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Ångerrätt enligt distansköplagen
Du har som privatperson full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar enligt distansköplagen. Kontakta oss alltid först via e-post innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga.

Ångerrätten innefattar EJ inears som varit i örat, då detta räknas som hygienartikel och undantas av ångerrätten.

Om du ångrar ett köp och vill returnera en vara står du själv för returfrakten. Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med information om vem du är och eventuella originalhandlingar. Om varan används under dessa 14 dagar har vi rätt att dra av för värdeminskning som kan vara betydande vid skador och synliga spår av användandet.

Efter att vi mottagit och kontrollerat varan betalar vi in varuvärdet på ditt konto, senast 30 dagar efter mottagandet. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig. Paketet ska skickas till av oss angiven adress och ej till något utlämningsställe. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

Skicka aldrig varor i retur utan först kontaktat oss. Varor som anländer och saknar giltigt RMA-nummer behandlas EJ.

Vid eventuell utbetalning av fraktkostnad ersätts endast fraktkostnad motsvarande standardfrakt.
Vid fraktfri leverans och om returnerad produkt/produkter gör att summan nu understiger den fraktfria gräns som gäller debiterar vi åter igen fraktkostnaden.

Senaste nytt

 56:-  
 319:-  
 79:-  
 61:-  
 147:-  
 267:-  
 218:-  
 29:-